1

Téma: Prosím o radu při výběru draka.

Ahoj,

rád bych poprosil zkušenější letce o radu ohledně výběru nového draka.
Jsem prakticky stále nováček, létám cca. 2 měsíce s drakem HQ jive II, ovládání draka a základní triky už celkem zvládám, řekl bych.
Rád bych si koupil nového draka, ale mám trošku dilema, kterým směrem se vydat. První možnost by byla koupit nějakého většího akrobatického draka, konkrétně jsem měl na mysli napříkald EOLO OVER, nebo SPIDERKITES MARACA. Druhá možnost by byla vybavit se i do podmínek slabých větrů a pořídit nějakého ultralighta konkrétně jsem měl na mysli HQ Shadow nebo aranea od Spiderkites i když ten už je na mne možná moc drahý. 
Budu rád za jakýkoliv příspěvek a radu. Jsem otevřen i jiným alternativám, tak budu rád i za další návrhy. smile

Díky moc. Michal

2

Re: Prosím o radu při výběru draka.

HQ Jive II je dobrý drak. Co myslíš těmi základními triky?
Pokud doopravdy chceš již nyní kupovat nového draka, tak bych raději doporučoval draka většího s rozměry mezi 2-2,5m do normálního větru nebo s větším větrným rozsahem. Což tebou uvádění draci splňují. Můžeš se podívat i na jiné výrobce, třeba mé oblíbence ATELIER ;-)
Draka do slabého větru bych doporučoval koupit až budeš létat déle a budeš mít i větší přehled a zkušenosti. Tito draci potřebují trochu jiné ovládání. Jsou dost citlivý.
I když na druhou stranu, pokud chodíš létat a stále ti u vás fouká slabí vítr, tak pak je asi lepší pořídit si nějakého toho UL draka. Kamarád z Brna na UL draka nedá dopustit ;-)
Pokud máš čas a náladu, přijeď na drakiádu do Bořitova a některé ty draky si zde můžeš i vyzkoušet.

3

Re: Prosím o radu při výběru draka.

Taky doporucuju neco vetsiho a hlavne si vyzkouset vic draku treba zrovna ted na drakiade. Ja jsem sveho druheho draka koupil az po drakiade v Jihlave a nemuzu si to vynachvalit. Tim, ze jsem lital s vice typama jsem pochopil co od jakeho draka muzu cekat. Nizsi a sirsi je lepsi na tohle, horsi na tamto.. A tak podobne.